Montáže LPG
Ceník montáží LPG
U výrobce Lovato došlo k organizačním a systémovým změnám, které bohužel vedly ke snížení kvality systému Lovato. Proto jsme přistoupili k vyřazení tohoto systému z naší nabídky a ponechali (kromě Stagu) italský systém LandiRenzo.
Přestože Lovato patří do stejného koncernu jako výrobce LandiRenzo a spousta montážních firem s oblibou tvrdí, že jsou systémy totožné, že využívají stejné řídicí jednotky, vstřikovače atd. Toto tvrzení není pravdivé a svědčí pouze o neprofesionalitě montážní firmy, která se snaží zákazníkovi vnutit systém, který má k dispozici. Ve srovnání s Lovatem má LandiRenzo kvalitnější a rychlejší vstřikovače, odlišnou konstrukci reduktoru a výrazně lepší parametry řídící jednotky (větší variabilita nastavení, atd), což v důsledku znamená bezproblémový a šetrný provoz vašeho vozidla.
Montážím alternativních pohonů se věnujeme 30let a zákazníkům vždy doporučujeme nejlepší dostupný systém pro přestavbu a to je v tuto chvíli LandiRenzo. Samozřejmě bychom vám rádi poskytli co nejširší nabídku kvalitních systémů, ale Lovato již, bohužel, za kvalitní systém pro montáž nelze považovat. Z hlediska servisu nemusí mít naši zákazníci žádné obavy, Lovato jsme v dřívějšku montovali a samozřejmě ho nadále servisujeme. Pokud se jeho kvalita výrazně zlepší, rádi ho do naší nabídky montáží vrátíme zpět.
Přestavby vozidel na sekvenční LPG | ||||
---|---|---|---|---|
![]() | ||||
3-4 válce | 19.990,- | 20.990,- | 23.990,- | od 26.990,- |
5-6 válce | 29.990,- | 30.990,- | 33.990, | od 37.490,- |
8 válců | 32.990,- | 32.990,- | 36.990,- | od 41.490,- |
Přestavby vozidel FSI, TSI, TFSI, GDI | |||
---|---|---|---|
3 válcové motory | 41.490,- | ||
4 válcové motory | 41.490,- |
U sekvenčního vstřikování je v ceně montáže zahrnut ukazatel množství LPG v nádrži zabudovaný na palubní desce.
V ceně montáže válcová nádrž do 45l nebo toroidní do 52l.
Ochrana sedel ventilů | |
---|---|
Podtlakové přimazávání montujeme pouze s VSE (rovnoměrné mazání do všech válců, 3 nebo 4 válcové motory) | 3.499,- |
Rozdělení mazání VSE (rovnoměrné mazání do všech válců, 3 nebo 4 válcové motory) | 900,- |
Přimazávání tlakové elektronické do sání válců (4 válcový motor) | 8.499,- |
Příplatky u zařízení | |
---|---|
Držák rezervy | 300,- |
Povrchová úprava venkovní nádrže – antikorozní nástřik | 1.000,- |
Přípojka plnění vedle benzínové | 500,- |
Motory turbo nebo boxer | 1.000,- |
Venkovní spodní toroid | 1.000,- |
Příplatky za velikost nádrží:
Válcová: 45l v ceně, 46-60l + 600Kč, 61-80l + 900Kč, 81-100l + 1.300Kč,větší + 1.800Kč
Toroidní: do 52l v ceně, 53-60l + 700Kč, 61-70l + 1.200Kč, 71-80l + 1.500Kč, větší + 1.800Kč
Ceny jsou uvedeny včetně DPH.
PLATBY JE MOŽNÉ REALIZOVAT V KČ, PO DOHODĚ V EURECH.
Číslo účtu na zálohy 1387438043/2700, jako variabilní symbol prosím zadejte své telefonní číslo.
Průvodce
Vážení zákazníci,
ve své praxi se setkávám s lidmi, kteří řeší v podstatě stále stejné problémy a proto jsem se rozhodl, že zde uvedu několik informací, které vám snad pomohou při vašem rozhodování o LPG.
Úvodem:
V České republice je cca 500 větších či menších firem zabývajících se montážemi LPG do aut. Skutečně velkých firem, které mají několik montáží denně, je cca 15. A je to s námi jako všude jinde – jsou firmy dobré a firmy špatné. Špatné ať již nevyhovujícím technickým vybavením, znalostmi, praxí, či přístupem k zákazníkům.
Automobil s LPG si můžete pořídit několika způsoby:
1) Nový s již zabudovaným alternativním pohonem od výrobce.
Jsou zde dvě varianty:
– LPG zařízení je dodatečně namontováno u smluvního servisu v ČR, nebo
– LPG (CNG) je namontováno přímo ve výrobě
Jako pozitivní se jeví skutečnost, že autorizovaný servis nemůže tyto přestavby zpochybňovat. Tuto skutečnost však dle mého názoru jednoznačně převyšují negativa:
Zásadní nevýhodou je to, že neovlivníte, jaká značka a jaký systém bude ve vašem automobilu namontován a výrobce jistě nebude řešit problém, že tento LPG systém servisuje pouze firma na druhém konci republiky nebo že na tuto firmu máte špatné reference. Varianta LPG namontovaného do zahraničního auta přímo ve výrobě je ještě méně výhodná, protože tyto systémy prodejci pro ČR většinou ani neumí opravovat. Značek a systémů je v Evropě hodně, každý má svá specifika a těžko budete hledat „univerzální servis“, který by běžně dokázal opravit a vyladit jinou značku (systém) kromě těch, na které se specializuje. Takové vozidlo sice nakonec končí u nás, ale protože opravdu nejde o u nás běžně používané systémy, takže náhradní díly objednáváme většinou v Itálii, Německu, nebo Holandsku a zákazník je tím pádem nucen čekat i měsíc, než proběhne dodání dílu a samotná oprava. Vznikají vícenáklady jednak z důvodu pořízení nestandardního náhradního dílu, jednak proto, že zákazník může jezdit tuto dobu pouze na benzín. A to už můžeme hovořit o vícenákladech v řádech desítek tisíc Kč.
Proto si před zakoupením takového vozidla tyto důležité informace u prodejce vyžádejte.
2) Dovoz staršího auta s již namontovaným pohonem LPG
Do značné míry opakuje stejný problém, jako v bodě 1), protože značek a systémů je hodně, každý má svá specifika a nenajdete „univerzální servis“, který by dokázal opravit a vyladit jinou značku kromě těch, na které se specializuje. Vozidla dovezená ze západní Evropy mají většinou holandské systémy. V drtivé většině případů se pak v ČR nahrazují jinými, zde běžnými. Náklady na tuto výměnu se však pohybují okolo 20 000,- Kč.
3) Montáž zařízení do vašeho automobilu ve vámi vybraném servisu.
Tato varianta se jeví jako nejlepší, protože všechny důležité okolnosti ovlivňujete vy sami. Ať už jde o výběr vozidla, tak servisu montujícího LPG a systému, který budete používat. V tomto případě doporučuji zvolit takový servis, na který jsou dobré reference. Špičková firma dokáže vyhodnotit aktuálně nejlepší a nejkvalitnější zařízení a toto nabízet svým zákazníkům.
Občas se setkáváme s argumentem, že v případě nového či zánovního vozidla autorizovaný servis odmítá majiteli auta dále poskytovat záruku, pokud si nechá namontovat LPG pohon. Tento argument je však zcela nesmyslný. V případě poruchy se jednoznačně prokáže (posudkem soudního znalce), zda jde o závadu způsobenou výrobcem, vadnou součástkou, nebo jde o problém související se zařízením či s provozem na LPG.
Pojištění pro případ škod vzniklých na autech zákazníků by mělo již být naprostou samozřejmostí pro všechny solidní firmy. Je proto velmi důležité, abyste si ověřili, že LPG servis je krytý pojistkou a v případě poškození vzniklého montáží či provozem na LPG je schopen vám poskytnout náhradu.
Hlavní přehled problémů, které mohou nastat u vašeho automobilu nebo s vaším servisem:
Po montáži je horší start v režimu na benzín.
Některé „servisy“ vás budou přesvědčovat, že to není problém LPG zařízení, abyste si nechali opravit „benzínový problém“. Opak je pravdou, jde většinou o špatné naladění systému LPG, případně o použití nesprávné řídící jednotky. To má za následek načtení chyb do benzínové řídící jednotky a její následné změny v režimu benzínu. K rozklíčování tohoto problému stačí jednoduchá zkouška samotným zákazníkem. Tento problém se může vyskytnout i u aut, u kterých byste ho vůbec neočekávali. Nepomůže ani databáze s technickými údaji několika tisíc namontovaných systémů. Např. do Oplu Zafiry (objem 1,8; r.v. 2002) jsme namontovali sekvent, takový, který do těchto automobilů běžně dáváme. Několikrát jsme ladili, ale stále se rozsvěcela kontrolka a auto přecházelo do náhradního režimu. Až po výměně řídící jednotky za jinou (s EOBD) a po výměně lišty (s rychlejšími časy vstřiků) začalo auto jezdit bez problémů a ke spokojenosti naší i zákazníka.
„Mám od vás namontované LPG a auto mi nejede“.
Samostatnou kapitolou jsou zákazníci, kteří každou závadu na automobilu dávají do souvislosti s LPG. Prostě auto po čtyřech letech od namontování LPG zničehonic nejede, tak za to může LPG. Je nutné striktně rozlišovat, zda jde o závadu benzínovou, nebo plynovou. Pokud auto nejede dobře v benzínu, nemůže jet zákonitě ani dobře v plynu.
Pravdou je, že 99% značkových servisů odmítá spravovat auta s LPG, i když jde o benzínovou závadu. Argumentují tím, že plyn zkresluje údaje benzínové čtečky. Zda nechtějí, nebo neumějí, je v důsledku vlastně jedno. Proto máme diagnostiku na všechny značky a provádíme opravy benzínových částí. Tento servis poskytujeme prioritně u automobilů s naší montáží LPG.
Závady způsobené zanesením plynových cest.
Po namontování LPG ujedete se svým automobilem desítky tisíc km a tu a tam se vyskytne problém s horší kvalitou provozu. To se může stát, LPG není vždy a na všech čerpacích stanicích kvalitní. Proto se rozhodnete zajet se svým autem do plynového servisu. Jsou „montážníci“, kteří vám budou tvrdit, že jde o standardní opotřebení auta, se kterým nejde nic dělat. Pak jsou firmy, které závady vzniklé dlouhodobým provozem za pomoci diagnostiky najdou a odstraní. Chce to však patřičné znalosti, kvalitní diagnostické přístroje a trpělivost. Trpělivost jak naši, tak vás, zákazníků. A v neposlední řadě také dobrou firemní politiku, kdy je spokojený zákazník nejdůležitější.
Máte špatné svíčky
Další indicií, která by vás měla upozornit na to, že možná nejste na správném místě je fakt, že „odborná firma“ vás ani neupozorní na skutečnost, že u vaší konkrétní značky automobilu je po montáži nutné vyměnit svíčky. Vyšší teploty ve spalovacím prostoru mohou upálit svíčku, propálí se píst a dojde k poškození spalovacího prostoru motoru. Jsou však bohužel montážníci, kteří vás jednak na toto riziko neupozorní (protože o něm ani neví), jednak nemají ani základní sortiment svíček skladem a odešlou vás s tím, abyste si napřed správné svíčky někde koupili, dovezli, a teprve pak vám je vymění.
Další závadou bývají špatné kabely či zapalovací soustava. Na to však můžeme přijít pouze s pomocí diagnostických přístrojů. A to jde pouze tam, kde tyto diagnostické přístroje mají a umí s nimi pracovat.
Trendem dnešní doby je specializace
Se špatným kloubem jdete k ortopedovi a pokud máte problém se srdcem, určitě budete odesláni ke kardiologovi. U firem montujících pohon LPG tomu není jinak. Proto máme pracovníky, kteří montují pouze nádrže, přípojky a držáky, další specialisté montující nové zástavby, autoelektrikáře pracující s osciloskopy a čtečkami. Jde již o natolik odbornou činnost, že byste těžko hledali člověka, který bravurně zvládne všechny úkony. Někteří montéři vás však stále budou přesvědčovat, že „na koleně“ se dá vyladit a spravit cokoliv.
I v tomto oboru platí stará pravda: kdo montuje několik aut denně a má odpovídající vybavení na vysoké úrovni, ten zná všechna úskalí, dokáže vám doporučit optimální zařízení, dokáže ho dobře namontovat, seřídit a odzkoušet, doporučí vám Flash Lube, pokud je potřeba.
Dobrým, i když ne jediným vodítkem pro posouzení kvality servisu je jeho technické vybavení – hevery, diagnostická zařízení, analyzátory, čtečky závad, osciloskopy. Pro dnešní auta vybavená elektronikou je kvalitní diagnostické zařízení nutností. To lze poznat i z toho, že tyto servisy mají oficiální emisní stanici.
Rozhodnutí je na vás, je to vaše auto, vaše peníze a mnohdy také vaše nervy, když nastane problém.
Kdo nic nedělá, nic nepokazí
K demontáži jako krajnímu řešení přistoupila každá firma, pokud se k zákazníkovi chová solidně. Tak to prostě je. V několika výjimečných případech se i u naší firmy stalo, že zákazník přes veškerou naši snahu nebyl s provozem LPG spokojen. Ať už byl důvod v tom, že jsme vícekrát hledali optimální způsob nastavení, nebo nebylo možné minimalizovat zvýšenou spotřebu, atp. Pak ovšem nastává situace, kterou řeší různé firmy různě. Nechceme komentovat chování jiných firem, ale pokud došlo k tak výjimečné situaci, jakou je demontáž, vrátili jsme zákazníkovi celou částku, kterou zaplatil za montáž. Bez výmluv na amortizaci a vícepráce.
Firemní čerpací stanice
Toto kriterium nevypovídá nic o kvalitě namontovaného zařízení jako takového, ale jistě dokladuje náš postoj k péči o zákazníka. Na našich čerpacích stanicích prodáváme zákazníkům, kterým jsme namontovali naše zařízení, LPG s minimální marží, což v praxi znamená někdy až tříkorunový rozdíl na 1 litru LPG. Tuto nadstandardní službu provozujeme v Brně (Tuřanech) již od prosince 2010, čerpací stanici LPG máme také v Moravském Krumlově, v listopadu 2013 jsme otevřeli další čerpací stanici v Brně – Králově Poli (více viz “Čerpací stanice LPG”).
Jak jsem již výše uvedl, vše záleží na vás. Proto vám přeji správná rozhodnutí a mnoho kilometrů ujetých na LPG.
Výhody LPG
Proč byste se měli rozhodnout pro LPG?
- Náklady na PHM se sníží až o 50%.
- Protože se plyn nerozstřikuje a je již v plynném stavu, motor běží pravidelněji, je tichý a vykazuje menší opotřebení. V motoru se neusazují karbony, proto lze výrazně prodloužit lhůtu pro výměnu oleje.
- Obsah škodlivých látek ve výfukových plynech je výrazně nižší než u provozu na benzin. LPG plní emisní limity v lepší kvalitě než benzin.
- Možnost používání obou druhů paliva je i nadále zachována, stačí přepnout tlačítko na přístrojové desce a to i během jízdy. Dojezdová vzdálenost se díky možnosti využití obou druhů pohonu výrazně zvýší.
- Obliba LPG pohonu je v naší republice a v Evropě obecně velmi vysoká, čemuž odpovídá i počet čerpacích stanic.
Majitelé firemních vozidel platí silniční daň, která činí u osobních automobilů cca 3 000,- Kč za každé auto ročně. Novela z června 2008 upravila zákon č. 16/1993 Sb. a s účinností od 1.1.2009 jsou od silniční daně osvobozena vozidla na LPG, CNG, el. pohon a vozidla hybridní.
Před konečným rozhodnutím vás musíme upozornit také na nevýhody:
- Pořizovací cena alternativního pohonu.
Na první pohled není tato položka zrovna malá, ale návratnost je poměrně rychlá. Návratnost investice závisí na průměrné spotřebě vašeho automobilu a množství najetých kilometrů.
Další úspora se projeví na méně častých výměnách olejů a menším opotřebení motoru. - Zmenšení zavazadlového prostoru.
Toto zmenšení lze částečně eliminovat použitím toroidní nádrže (je umístěna místo rezervy). - Zvětšení pohotovostní hmotnosti vozidla.
- Pocit strachu z plynu u některých lidí.
Je dokázáno, že provoz vozidel je několikrát bezpečnější než provoz na běžná paliva.
Nádrž je vyrobena z oceli, přezkoušena tlakovou zkouškou. Neexploduje ani při vhození do ohně. Víceúčelový ventil na nádrži omezuje plnění nádrže na 80%, je vybaven tepelnou a tlakovou pojistkou, která při zvýšeném tlaku odpouští plyn mimo prostor vozidla.
Zpětné ventily zabrání úniku plynu při násilném protržení potrubí.
Při náhodném úniku ze spojů je plyn odveden odvětrávacími hadicemi vně vozidla.
Při autonehodě je po výpadku motoru okamžitě zastaven přívod plynu do karburátoru (či sání).
Plnění i provoz jsou zcela bezpečné, montáž však každopádně svěřte opravdu schválené a autorizované firmě s dlouholetou zkušeností a se specializací na LPG!
Pro stanovení nejvýhodnějšího typu zařízení a nádrže pro váš vůz doporučujeme osobní návštěvu.
Montáž LPG: od prodejce nebo od nás?
Montovat LPG od montážníků či od značkového servisu při koupi nového vozu?
1) Značkový servis operuje s tím, že pokud si nenamontujete LPG u něj, nebude držet záruky. Toto je naprostý nesmysl, velké montážní firmy píší do záručních listů – „Přebíráme záruky na díly dotčené montáží i provozem vozidla na LPG”. Zároveň mají vysoké pojistky pro tyto případy. Naše firma určitě, pojistky na auta do 3,5 mil.Kč.
2) Montážní firmy montují dlouhé roky a použijí ta zařízení, která jsou nejvhodnější, která umí a servisují. A to za rozumné ceny.
Značkové servisy montují bez zkušeností, nainstalují jen ten typ zařízení, který mají nařízený, protože jsou vázáni smluvně s výrobcem a opravují za dlouhou dobu a hlavně za vysoké ceny. Montáž celého zařízení u nás cca 24 000,- Kč, značkový servis 35 000,- Kč.
3) Systémy na montáž volíme také podle následných cen na opravy. Příklad: vstřiková lišta LPG repasovaná u nás, cena 1 500 Kč – ve značkovém servisu také 14 000 Kč.
4) Zákazníkům, kterým jsme montovali LPG systém, mají možnost čerpat na našich čerpacích stanicích za zvýhodněné ceny. Rozdíly cen plynu jsou značné, někdy i 3 – 4 Kč. Při spotřebě 10 litrů a při najetí 2 000 km měsíčně tak může zákazník u nás ušetřit za rok dalších 7 000,- Kč Veškeré aktuální informace najdete na našich stránkách.
Toto vše by si zákazník měl dát do souvislostí dříve, než se rozhodne, kde si nechá namontovat LPG.
Specializace naší firmy na montáže LPG
Naše firma se specializuje na takové montáže LPG do vozidel či dodělávky plynových systémů do mechanizmů, které ostatní firmy nedělají. Ať už z důvodu nedostatečného přístrojového vybavení či neodbornosti.
Motory FSi, TSi, GDi najdete v nabídce mnoha firem nabízejících přestavby LPG (skutečně kvalitní montáže však provádí jen cca 10 firem v celé ČR), kvalita ostatních provedení a tudíž i uživatelský komfort se velmi různí. Naše firma tato auta skutečně přestavuje ve velkém rozsahu všech odzkoušených motorů (viz. montáže FSi, TSi, GDi).
Postup přestavby:
Zákazník nebo naši mechanici musí zjistit, jestli je vozidlo stejného obsahu, kW a motorkodu v nabídce od některé ze světových firem Lovata, Landi Renzo, nebo BRC. Pokud ano, pak je vozidlo možné přestavět. Ovšem pozor. Toto jsou zařízení, která výrobci zpracovali na nových motorech. Pokud motor zákazníka má najeto přes 80 000 Km, výrobce nezaručuje správnou funkčnost, protože opotřebení motoru dosáhlo takových parametrů, že zařízení LPG nedokáže porovnat nový stav s opotřebením a nedosáhne na stejné parametry. Při přestavbě řekněme ve 30 000 km a následném naladění pokračuje opotřebení motoru s plynovou sadou stejným tempem a pak může motor FSi jezdit třeba dalších 300 000 km na LPG pouze s běžnou údržbou. Toto je jen jeden z několika problémů s motory FSi,TSi,GDi. Ale umíme tyto motory montovat i provozovat.
Další naší specializací jsou velké motory, šesti a osmi válce. Děláme je asi od roku 2000. Zpočátku jsme používali jiného výrobce zařízení než dnes. Ten však časem přestal vyhovovat hlavně z hlediska kvality atd., proto jsme montáže velkých aut dočasně pozastavili (cca na 3 roky). Po ukončení vývoje a zkušebního provozu šesti a osmi válcových motorů světových značek Lovato a Landi Renzo jsme obnovili naši nabídku a začali jsme je opět přestavovat. Tato zařízení montujeme již déle než 5 let a dosud jsme neměli žádný problém s montáží a servisem těchto velkých vozidel.
Montáže LPG do klasických 4 válců, ale třeba s 8mi benzinovými vstřikovači:
Montáže všech motorů, kde se musí zapouštět trysky plynu k sacím ventilům a to různým pomocným zařízením. Toto jsou všechno věci, které musí firma znát a umět používat. Například tam, kde musí být zapuštěné trysky a firma je neumí dát, vzroste spotřeba klidně o 40 – 60 %.
Všichni naši mechanici jsou na veškeré tyto eventuality školeni a mají mnohaletou praxi. Proto můžeme montovat skoro všechna vozidla, které odmítnou na montáž konkurenční firmy se zdůvodněním, že je vozidlo složité a tudíž se nedá přemontovat, atd.
Výše uvedené typy montáží uvádíme jako naši specializaci, i když samozřejmě provádíme také klasické montáže LPG sekventů do 4 válců, montáže s krokovým motorkem např. do Felicií, atd.
Nepřestavujeme pouze karburátorová vozidla.
Důležité pokyny
Vážení zákazníci,
přečtěte si důkladně pokyny v Servisní knížce a dodržujte termíny kontrolních prohlídek.
- Při nedodržení podmínek údržby a termínů kontrolních prohlídek zařízení pozbývá poskytovanou záruku! V případě poruchy automobilu, způsobené zařízením LPG, je nutné navštívit náš servis (po dohodě případně autorizované servisní místo k opravě tohoto zařízení oprávněné, viz Seznam servisů).
- Za neodborné zásahy do zařízení LPG ze strany neautorizovaného servisu zodpovídá majitel vozidla a zařízení pozbývá záruku!
- Při nedodržení tohoto postupu nelze prokázat příčinnou souvislost s provozem na alternativní pohon LPG a proto nelze uplatňovat jakýkoliv nárok na odškodnění.
Pro majitele nových automobilů v záruce od výrobce:
Pokud došlo k závadě na vozidle, která by mohla souviset s provozem na LPG (poškození motoru, řídící jednotky, ..), je nutné neprodleně o této skutečnosti informovat majitele firmy. K posouzení závady zajistíme vyjádření nezávislého soudního znalce. Pokud znalec nazná, že jde o závadu způsobenou montáží či provozem zařízení LPG, uplatňujete finanční nároky na opravu u naší firmy (pojistné plnění v rámci naší pojistné smlouvy), v opačném případě (výrobní či jiná vada nesouvisející s naším zařízením) nemůžeme vaši reklamaci akceptovat. Odborný posudek v tomto případě použijete pro reklamační řízení u prodejce svého automobilu.
Při nedodržení tohoto postupu nelze prokázat příčinnou souvislost s provozem na alternativní pohon LPG a proto nelze uplatňovat jakýkoliv nárok na odškodnění.
Velikost nádrží LPG
Toroidní nádrže vnitřní – umístěné v kufru vozidla místo rezervy
průměr [mm] | výška [mm] | objem [ litrů ] |
566 | 180 | 33 |
580 | 200 | 39 |
580 | 220 | 43 |
600 | 190 | 39 |
600 | 200 | 41,5 |
600 | 220 | 45 |
600 | 250 | 54 |
600 | 270 | 59 |
630 | 200 | 45 |
630 | 220 | 51 |
630 | 250 | 59 |
630 | 270 | 64 |
650 | 200 | 50 |
650 | 220 | 56 |
650 | 250 | 65 |
650 | 270 | 70 |
Toroidní nádrže venkovní – umístěné dole pod vozidlem, pokud zde byla původně rezerva
průměr [mm] | výška [mm] | objem [ litrů ] |
520 | 145 | 22 |
520 | 225 | 36 |
565 | 180 | 35 |
580 | 200 | 39 |
580 | 225 | 45 |
600 | 190 | 40 |
600 | 200 | 42 |
600 | 220 | 47 |
600 | 230 | 48 |
600 | 250 | 52 |
600 | 270 | 57 |
630 | 190 | 40 |
630 | 204 | 45 |
630 | 225 | 50 |
630 | 250 | 60 |
630 | 270 | 62 |
650 | 200 | 50 |
650 | 220 | 56 |
650 | 240 | 62 |
650 | 270 | 70 |
Válcové nádrže

průměr [mm] | délka [mm] | objem [ litrů ] |
200 | 382 | 10 |
200 | 550 | 15 |
200 | 717 | 20 |
200 | 884 | 25 |
200 | 1052 | 30 |
200 | 1219 | 35 |
200 | 1384 | 40 |
200 | 1554 | 45 |
244 | 600 | 24 |
244 | 860 | 36 |
244 | 1000 | 42 |
244 | 1200 | 52 |
270 | 514 | 25 |
270 | 607 | 30 |
270 | 699 | 35 |
270 | 792 | 40 |
270 | 884 | 45 |
270 | 977 | 50 |
270 | 1069 | 55 |
300 | 646 | 40 |
300 | 720 | 45 |
300 | 793 | 50 |
300 | 867 | 55 |
300 | 940 | 60 |
300 | 1014 | 65 |
300 | 1088 | 70 |
315 | 531 | 35 |
315 | 599 | 40 |
315 | 667 | 45 |
315 | 734 | 50 |
315 | 802 | 55 |
315 | 869 | 60 |
315 | 937 | 65 |
315 | 1004 | 70 |
315 | 1080 | 75 |
315 | 1139 | 80 |
315 | 1274 | 90 |
315 | 1409 | 100 |
315 | 1544 | 110 |
360 | 478 | 40 |
360 | 527 | 45 |
360 | 582 | 50 |
360 | 632 | 55 |
360 | 686 | 60 |
360 | 789 | 70 |
360 | 892 | 80 |
360 | 944 | 85 |
360 | 996 | 90 |
360 | 1099 | 100 |
360 | 1160 | 105 |
360 | 1203 | 110 |
360 | 1265 | 116 |
360 | 1307 | 120 |
360 | 1411 | 130 |
360 | 1515 | 140 |
400 | 847 | 90 |
400 | 930 | 100 |
400 | 1014 | 110 |
400 | 1097 | 120 |
400 | 1180 | 130 |
400 | 1263 | 140 |
400 | 1347 | 150 |
400 | 1430 | 160 |
400 | 1514 | 170 |
400 | 1597 | 180 |
400 | 1680 | 190 |
400 | 1764 | 200 |
450 | 861 | 120 |
450 | 990 | 140 |
450 | 1119 | 160 |
450 | 1248 | 180 |
450 | 1378 | 200 |
450 | 1571 | 230 |
Připojištění motoru při montáži LPG
Pojištění se vztahuje pouze na škody vzniklé na strojních částech motoru – ventily, vodítka ventilů, zdvihátka, písty a pístní kroužky, hlava válců, blok motoru, těsnění hlavy a ventilů a katalyzátor, lambda sondy, rozvody vzniklé v souvislosti s provozem vozidla na LPG. Počátek pojištění je den montáže uvedený v záruční knížce LPG.
A)Pojištění se vztahuje na jednotlivá nová i ojetá vozidla, kde montáž LPG proběhla do 2 roku stáří vozidla a zároveň max. průběhu 40 000 km. Počátek pojištění je den montáže uvedený v záruční knížce LPG. Pojištění končí uplynutím 60 měsíců od prodeje vozidla, který je uveden v záruční knížce vozidla (HYUNDAI,RENAULT)
B)Pojištění se vztahuje na jednotlivá ojetá vozidla, od jejichž data prodeje uvedeného v záručnímlistu uplynulo méně než 4 roky a mají najeto max. 60 000 km. Pojištění je platné po dobu 24 měsíců ode dne instalace LPG uvedeného v záručním listu LPG nebo po ujetí celkového počtu 150 000 km, dle toho která skutečnost nastane dříve.
C)Pojištění se vztahuje na jednotlivá nová i ojetá vozidla, od jejichž data prodeje uvedeného v záručním listu uplynulo méně než 1 rok a mají najeto max. 20 000 km. Pojištění je platné po dobu 36 měsíců ode dne instalace LPG uvedeného v záručním listu LPG nebo po ujetí celkového počtu 150 000 km, dle toho která skutečnost nastane dříve. (MITSUBUISHI)
D)Pojištění se vztahuje na jednotlivá nová vozidla. Počátek pojištění je den montáže uvedený v záruční knížce LPG. Pojištění končí uplynutím 36 měsíců od prodeje vozidla, který je uveden v záruční knížce vozidla nebo najetím 150 000 km, podle toho, co nastane dřív. (CHEVROLET, GM, RENAULT, DACIA)
E)Pojištění se vztahuje na jednotlivá i ojetá vozidla, kde montáž LPG proběhla do 4 roku stáří vozidla a zároveň max. proběhu 60 000 km. Počátek pojištění je den montáže uvedený v záruční knížce LPG. Pojištění končí uplynutím 84 měsíců od prodeje vozidla, který je uveden v záruční knížce vozidla nebo do ujetí 150 000 km, dle toho která skutečnost nastane dříve (KIA)
Pojištění se nevztahuje na škody vzniklé nesprávnou obsluhou, nesprávnou manipulací, použitím nekvalitního pohonu LPG, nesprávnou montáží, havárii vozidla.
add 1A) tohoto článku: Pojistné pro 1 jednotku „vozidlo“ činí 1 950 Kč
add 1B) tohoto článku: Pojistné pro 1 jednotku „vozidlo“ činí 1 250Kč
add 1C) tohoto článku: Pojistné pro 1 jednotku „vozidlo“ činí 1 650 Kč
add 1D) tohoto článku: Pojistné pro 1 jednotku „vozidlo“ činí 1 750 Kč
add 1E) tohoto článku: Pojistné pro 1 jednotku „vozidlo“ činí 2 450 Kč
Servis systémů
Loga
Ochrana ventilů VSE
Jedná se o nový, zcela revoluční systém ochrany ventilových sedel a ventilů samých. Princip spočívá v rozvedení ochranného média (VAP – SAVER, FLASH LUBE atd.) do jednotlivých větví sacího potrubí přesně kalibrovanými tryskami. Systém zaručuje přesné dávkování jak ve fázi plného zatížení motoru, tak ve fázi cut–off (jízda s odlehčeným plynovým pedálem). Dříve docházelo při centrálním zaústění za klapkové těleso k nerovnoměrnému dávkování do jednotlivých válců, tak, že nejbližší válec byl v podstatě přemazán a nejvzdálenější byl naopak ochráněn nedostatečně. Výhodou VSE je, že se dá domontovat do stávajících systémů s centrálním zaústěním.
Testovali jsme tento způsob ochrany v uplynulém roce s vynikajícími výsledky i u vozů, které jsou notoricky známé svými velmi měkkými ventilovými sedly.
V kombinaci s přípravkem VAP – SAVER, který obsahuje nejvíc účinné látky je to opravdu to nejlepší co je v dnešní době možné nabídnout k ochraně ventilových sedel.
Účinnou látkou ochrany ventilů je obsah draslíku (K) v přimazávací směsi.
Informace o montážích LPG do motorů FSi, TSi, GDi
Nově jsou k dispozici plynové instalace do vozidel s přímým vstřikováním benzínu. Systém využívá nové strategie, která zabraňuje poškození benzínových vstřikovačů při provozu vozidla na LPG. Řídící jednotka, která je používaná u tohoto systému, je odlišná od řídících jednotek, které se používají pro klasické sekvenční vstřikování.
U motorů FSi bylo největším problémem zabránit při jízdě na LPG přehřívání vstřikovačů a jejich následnému zadírání. Italské firmy vyřešily tento problém následujícím způsobem: každé auto se vstřikováním FSi vzali na brzdové válce a najeli si postupně všechny režimy jízdy. Přitom změřili zahřívání vstřikovačů a podle toho pak nastavili řídící jednotky LPG, takže řídící jednotka automaticky v závislosti na zatížení motoru dávkuje typ paliva (benzín – LPG). Pokud jedete s vozidlem v klasickém úsporném režimu, kombinace otáček a zatížení nechává většinou jako palivo LPG. Pokud budete motor vozu vytáčet do vysokých otáček, bude řídící jednotka přepínat při vysokém zahřátí vstřikovačů častěji do benzínového režimu.
V praxi je pak poměr spotřebovaného paliva:
- při úsporné jízdě cca 95% paliva LPG a 5% benzín
- při vysoké akceleraci se spotřeba paliva mění v poměru cca 65% LPG a 35 % benzín
Pro montáž LPG do vozidel s tímto motorem je nutné použít speciální postupy a komponenty:
- sady na přestavbu přímovstřikových vozidel jsou určeny pro přesný typ motoru – pro objednání potřebujeme znát kód motoru (velký TP, řádek č. 5 – motor, typ), výkon motoru a typ převodovky.
- dodací lhůta těchto sad je cca 2 dny
- montáž trvá 2 – 4 pracovní dny, záleží na konkrétním typu vozidla
Seznam vozidel s FSi motory, která přestavujeme na LPG:
SEAT | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Leon, Altea, | 1390 TSI | 92 | CAXC | LR, Lovato |
Leon, Altea, Ibiza | 1197 TSI | 77 | CBZB, CBZ | LR, Lovato |
IBIZA | 1197 TSI | 63 | CBZA, CBZ | Lovato |
Exeo | 1798 TSI | 88 | CDHA | Lovato, LR |
Alhambra | 1390 TSI | 110 | CAVA | LR |
Alhambra | 1984 FSI | 147 | CCZA, CCZ | LR |
Leon | 1984 FSI | 155 | CCZB | LR |
Altea, Leon | 1984 FSI | 110 | BVY | LR,Lovato |
Altea | 1798 TSI | 118 | BZB, CDAA, CDHB | LR |
Exeo | 1798 TFSI | 88 | CDHA | LR |
Altea, Leon, Exeo | 1984 FSI Turbo | 147 | BWA,BWE | LR, Lovato |
Altea, Leon, Toledo | 1984 FSI | 111 | BLR | LR |
VOLKSWAGEN | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Golf VI (Plus) | 1197 TSI | 63, 77 | CBZB, CBZA, CBZ, CJZ | LR |
Polo, Golf | 1197 TSI | 66 | CJZ | LR |
Golf V-Vi | 1390 TSI | 90 | CAXA | Lovato |
Passat V-VI | 1798 TSI | 118 | CDAA | LR, Lovato |
Golf V-VI | 1390 TSI | 118 | CAVD, CAV | LR, Lovato |
Golf Plus V | 1598 FSI | 85 | BLF | Lovato |
Passat | 1998 FSI | 110 | BVY | BRC, Lovato |
Golf | 1998 FSI | 147 | BPY-BWA | BRC,Lovato |
Golf | 1390 FSI | 103 | BMY, CHP | LR, BRC |
Caddy | 1197 FSI | 77 | CBZB, CBZ | BRC,Lovato |
Golf V, Jetta (2005) | 1390TFSI | 125 | BLG | LR |
Golf V, VI | 1390TSI | 90 | CAXA, CAX, CMB | LR |
Golf V | 1390 TSI | 110 | CAVA, BWK | LR |
Scirocco | 1390 TSI | 118 | CAVD, CDAA, BZB | LR |
Touran, Golf V | 1598 FSI | 85 | BAG | LR |
Golf V, Touran | 1598 FSI | 85 | BLP | LR |
Golf IV | 1984 FSI | 111 | AXW | LR |
Golf V, Passat V, | 1998 FSI | 147 | CAWB, CAW | LR |
Golf V | 1998 FSI | 110 | BVY, BLX, BVX, BVZ | LR |
Passat sw FSI | 1998 FSI | 110 | BVY- BLR | Tartarini |
Golf FSI | 1598 FSI | 85 | BAG – BLF- BLP | LR |
Golf V | 1984 FSI | 147 | AXX | LR |
Golf V | 1998 TFSI | 147 | BWA | LR |
Jetta | 1984 FSI | 147 | CCZA, CCZ | LR |
Golf VI, EOS, Tiguan | 1984 FSI | 155 | CCZB, CCZ | LR |
TIguan | 1984 FSI | 125 | CCZC, CCZ | LR |
Golf VI, Bora | 1598 FSI | 81 | BAD | LR |
Golf, Passat, Touran, Jetta | 1984 FSI | 111 | BLR | LR |
Golf | 1395 TFSI | 92 | CXS | LR |
Passat | 1395 TFSI | 92 | CZC | LR |
AUDI | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
A1 | 1197 TFSI | 63 | CBZA | LR, Lovato |
A1 | 1390 TFSI | 90 | CAXA | |
A3 | 1197 TSI | 77 | CBZB, CBZ | LR, Lovato |
A3 | 1390 TFSI | 92 | CAXC, CAX | LR, Lovato |
A3 TT | 1798 TFSI | 118 | CDAA, CDA | LR, Lovato |
A3 | 1598 FSI | 85 | BLF | LR, Lovato |
A4 | 1798 TSI | 88 | CDHA, CDH | Lovato |
A3 | 1984 FSI | 147 | BWA | LR, Lovato |
A4 | 1798 | 118 | CDH | BRC |
A1 | 1197 TFSI | 63 | CBZA, CBZ | LR,Lovato |
A3 | 1598 FSI | 86 | BAG, BLP | LR |
A3 | 1798 FSI | 118 | BZB, CDAA, CDA | LR |
A3 | 1984 FSI | 111 | BVY, BLX | LR |
A3 | 1984 FSI | 147 | AXX | LR |
A3, TT | 1984 FSI | 147 | CCZA,CAWB, CCZ | Lr |
A4 | 1798 TFSI | 88 | CDHA,CDHB | LR |
A4 | 1984 TFSI | 147 | BWE – BGB | LR |
A6 | 1984 TFSI | 125 | BPJ | LR |
A4, Q5, A5, A6 | 1984 TFSI | 132 | CDNB, CDN | LR |
A4, Q5, A5 | 1984 TFSI | 155 | CDN | LR |
Q3 | 1984 FSI | 125 | CCZC, CCZ | LR |
A3 | 1984 FSI | 110 | AXW – BVY – BLX | Lovato |
A5 | 1984 TFSI | 155 | CDNC | LR |
A2 | 1598 FSI | 81 | BAD | LR |
S3 | 1984 TFSI | 265 | BHZ | LR |
A3 | 1984 FSI | 111 | BLR | LR |
A5 | 1798 TFSI | 125 | CAB | LR |
Q3 | 1984 TFSI | 155 | CSP | LR |
ŠKODA | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Octavia, Yeti | 1390 FSI Turbo | 90 | CAXA | LR, Lovato |
Yety, | 1197 FSI Turbo | 63 | CBZA, CBZ | Lovato |
Octavia | 1598 FSI | 85 | BLF | LR, Lovato |
Superb | 1390 FSI Turbo | 92 | CAXC | LR, Lovato |
Yeti | 1798 TSI | 118 | CDAA, CDA | Lovato |
Fabia | 1197 TSI | 77 | CBZB, CBZ | LR |
Octavia | 1798 FSI Turbo | 118 | BZB | LR, |
Octavia | 1984 FSI | 110 | BVY, BLX | LR, Lovato |
Octavia, Superb | 1984 FSI Turbo | 147 | BWA, CCZA, CCZ | LR, Lovato |
Octavia | 1984 FSI | 111 | BLR | LR |
Superb V6 | 3600 FSI | 191 | CDV | LR |
Fabia | 1197 TSI | 66 | CJZ | LR |
HYUNDAI | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Veloster | 1591 GDI | 103 | G4FD | Lovato |
I40 | 1999 GDI | 130 | G4NC | Lovato |
IX35 | 1591 GDI | 99 | G4FD | Lovato,LR, |
Veloster | 1591 GDI | 103 | G4FD | LR, |
IX35, Tucson | 2000 GDI | 122 | G4NC | LR |
CITROËN | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
C5, DS3,C4, DS4,DS5 | 1598 THPI | 115 | 5FV, 5F02 | Lovato,LR |
C4,DS3, Picaso, DS4 | 1598 VTi | 120 | 5FX, 5F06 | LR |
C4, Picaso | 1598 VTi | 103 | 5FT | LR |
DS3 | 1598 VTi | 115 | 5FR | LR |
DS4 | 1598 VTi | 120 | 5F06 | LR |
DS4, DS5 | 1598 VTi | 147 | 5FU | LR |
PICASSO C4 | 1598 THPI | 115 | UDC5FV8 | Lovato |
C5 | 1598 VTI | 115 | 5FV/EP6 | LR |
DACIA | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Lodgy | 1197 TCE | 85 | H5F | L.R. |
Duster | 1197 TCE | 91 | H5F | LR |
RENAULT | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Megane, Scenic, Kangoo | 1197 TCE | 85 | H5F | LR |
Clio, Captur | 1197 TCE | 88 | H5F | LR |
Megane | 1197 TCE | 97 | H5F | LR |
NISSAN | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Qashai | 1197 TCE | 85 | HRA2 | LR |
Micra Dig-S | 1197 TCE | 72 | HR12 | LR |
Juke | 1600 TURBO | 140 | MR16 | LR |
KIA | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
SOUL | 1591 GDI | 103 | G4FD | LR, Lovato |
CEED, Sportage | 1591 GDI | 99 | G4FD | Lovato |
Sportage | 1591 GDI | 99 | G4FD | LR |
PEUGEOT | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
3008, 5008, | 1598 THPI | 115 | 5FV | Lovato |
308 | 1598 VTi | 103 | 5FT | LR |
308 | 1591 VTi | 110 | 5FX | BRC,LR |
308 | 1598VTi | 147 | 5FU | LR |
308 | 1598 VTi | 115 | 5F02 | LR |
5008, 3008 | 1598 VTi | 128 | 5FY | LR |
207 | 1598 VTI | 115 | 5FR | LR |
MITSUBISHI | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Pajero Pinin | 1834 GDI | 88 | 4G93 | LR |
MAZDA | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
CX-7 | 2300 | 191 | L3 | LR, BRC |
CX-7 | 2300 | 182 | 7TKXT0235DB | BRC |
CX-7 | 2300 | 179 | L3 | BRC |
6 | 2000 | 114 | LF | LR |
FORD | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU | SYSTÉM |
Focus, C-Max | 1600 | 111 | JQDA, JQD | LR |
Mondeo III | 1798 | 96 | CFBA | LR |
FOCUS | 998 EcoBost | 92 | M1DA | Lovato |
S-MAX | 1976 | 149 | TNWA | L.R. |
S-MAX | 2000 | 177 | TNWA | |
MINI | ||||
MODEL | OBSAH | VÝKON kW | KÓD MOTORU |